De marketing professionals van vandaag

De marketing professionals van vandaag hebben een groot aanbod aan Zoekmachine Optimalisatie (SEO) tools tot hun beschikking. Met zoveel opties, kan het een uitdaging zijn om de juiste tools voor de juiste taken te kiezen.

Welke tools worden er besproken?

Er komen zeer veel tools aanbod. Bijvoorbeeld Google Webmaster Tools, Page Speed Insights, Screaming Frog SEO Spider, Keyword Planner, Google Structured Data, SEMRush, MOz Opensite Explorer, Buzzstream, en nog veel meer. Deze tools zijn niet alleen voor professionals, maar kunnen iedereen helpen die zich bezighoudt met hun SEO-prestaties om te meten hoe hun site het doet, te zien hoe deze het doet in vergelijking met de concurrentie, en meetbare verbeteringen aan te brengen.

Een aantal voorbeelden van tools

Om te zien welke sleutelwoorden er veel voorkomend zijn, dus welke woorden je het best kunt gebruiken voor gericht zoeken, kun je de tool: ‘long tail pro gebruiken‘.

Om te zien welke content er populair is en welke content je dus het best kunt toepassen, kan je de tool ‘neil patel‘.

Om sneller te zien te zijn in de zoekbalk en dus vervolgens ook meer volgers te hebben kun je de handige tool ‘MOZ‘ gebruiken.

Wanneer je wilt dat mensen sneller, zeker als ze lokaal zoeken doen. Dan kun je de handige tool van google gebruiken, genaamd ‘google my business‘.

Nu is het aan jou!

Heb jij nog tools die je kunt aanraden om juiste keuzes te maken omtrent datastructuren en database vormen?

Categories:

No responses yet

Geef een reactie