Een goede website om je op weg te helpen bij het bouwen van een online community op basis van je bedrijf, vind je hier: 10 online Community Engagement Tactics You Can Steal.

Deze website vormt een goed start punt, omdat het verschillende tactieken opsomt en illustreert, zodat je vervolgens zelf kunt bepalen welk van de voorgestelde methoden je toepast.

Quarter in review

Eén van de best technieken lijkt volgens mij, ‘quarter in review’ te zijn. Deze tactiek gaat als volgt: je maakt een nieuwsbrief waarin je verschillende aspecten bespreekt van de afgelopen periode. Dit kan gaan over het aantal nieuwe leden die zich bij de community heeft toegevoegd, maar ook over welke evenementen er nog gepland staan. Je kan ook een onderdeel voorzien waar je bijvoorbeeld een erkenning kunt plaatsen aan de top bijdragers.

Je kunt zo een nieuwsbrief bijvoorbeeld één keer per maand maken, dit zorgt er dan ook voor dat je online community betrokken blijft bij de onderneming.

Waarom een nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief vergroot 2 dingen:

  • Erkenning: Dit vergroot de kans op extra participatie en gemeenschapsbehartiging door bijdrage van een lid aan de gemeenschap publiekelijk te erkennen.
  • Gemeenschapswaarde: Dit toont hoe een lid van de online community een meerwaarde brengt voor het bedrijf, maar ook hoe het bedrijf meerwaarde brengt voor de leden zelf.

Nu is het aan jou!

Ga zelf eens opzoek naar de techniek die volgens jou het best bij jou onderneming past en schrijf kort in de comments welke jij zou kiezen en waarom die je zo aanspreekt.

Categories:

No responses yet

Geef een reactie