Vandaag volgde ik een Linkedin learning course. Ik volgde deze course, omdat wij met een project bezig zijn en ik was benieuwd hoe we met problemen kunnen omgaan.

Eerst begon de course met wat uitleg over wat het precies ging gaan. Eén van de dingen die direct aan bod kwamen, was hoe data intelligence te integreren in uw team, aanpak en onderzoek.

Het was ook direct duidelijk, dat digitalisering ervoor zorgt dat we meer en meer te weten kunnen over onze consumenten en dat we eigenlijk zo goed als iedere stap kunnen volgen dat de consumenten doen op onze website. Dit kan dan leiden tot feedback waaruit we onder andere kunnen afleiden wat er nu precies aanslaat en wat niet.

Goede feedback is zeer belangrijk, omdat dit een goede indicatie kan aangeven welke richting we nu precies moeten volgen. Maar wat als de feedback nu verschilt van elkaar? Op deze vraag is het niet mogelijk om met één antwoordt te komen. Er zijn mensen die zeggen dat we gebruik moeten maken van A/B testing, terwijl anderen zeggen dat dit juist geen zekerheid bied.

Een andere mogelijkheid is om te kijken naar customer complaints. Wanneer je kijkt naar de customer complaints, dan zie je ook direct waar je op moet letten en hoe dit komt. De volgende stap hierbij is om te kijken naar hoe je dit nu precies kunt gaan testen. Wanneer je dit gaat testen, krijg je een gevoel wat werkt en niet werkt, je krijgt bovendien ook nog een duidelijke richting naar waar je toe moet streven met je bedrijf/product.

Toen ik dit zag, kreeg ik direct de indruk dat ik dit al eens had gezien in de les van “Lean and Agile”. In deze les vertelde onze docent Maarten Vergouwe ons dat wij met ons bedrijf, eerst een testpubliek zouden moeten kunnen aanspreken om ons product te testen. Hij vertelde ons dat dit een goede techniek is om op een veiligere manier ons product op de markt te brengen.

Het is namelijk zo dat je een testpubliek zoekt en hun voorziet van een prototype van het product die je later wilt uitbrengen, vervolgens testen zij dan het publiek en geven ze feedback. Je kunt deze feedback dan direct gaan integreren om later minder tegenslagen te krijgen als het effectief uitgebracht zou worden.

Het is wel zo dat je dan nog voor dat het product uit wordt gebracht, je al kosten begint te maken. Het is weliswaar zo dat deze kosten lager zullen liggen, dan dat je een product uitbrengt en dat het eigenlijk niet aanslaat bij de mensen. Dus daarom is dit vaak een veiligere manier van ondernemen.

Dit bevatte ook het leerdoel “0205: De student structureert een probleem met behulp van tools waardoor het eenvoudig kan worden omgezet naar een digitale omgeving.” Voor het vak basiskennis statistiek, databases en netwerkmodellering.

Categories:

No responses yet

Geef een reactie